Auteur: adminvives

En wat zijn nu de chatbot DON’T?

En wat zijn nu de chatbot DON’T?

  • Waar moet je nu echt mee uitkijken wanneer je een chatbot gaat gebruiken voor jouw bedrijf?
  • Doe niet alsof de bot menselijk is, laat de klanten weten dat ze met een chatbot chatten.
  • Verberg de bot niet. De chatbot moet onderdeel zijn van de gehele klantervaring.
  • Gebruik de chatbot niet als een leuke tool die verder niets bijdraagt, zorg ervoor dat de bot echt
    relevant is voor jouw klanten.
  • Laat de bot niet helemaal op zichzelf staan. De bot hoort onderdeel te zijn van de strategie van jouw
    bedrijf.
  • Maak van de bot niet de enige oplossing, komen de klant en de chatbot er niet uit, zorg er dan voor
    dal de bot de klant doorstuurt naar je andere medewerkers.
Waarin kunnen chatbots jouw bedirjf ondersteunen?

Waarin kunnen chatbots jouw bedirjf ondersteunen?

Het mooie aan de chatbots is dat ze de klantervaring sterk verbeteren. Klanten hebben tegenwoordig
steeds hogere verwachtingen van bedrijven. Ze hebben een sterke voorkeur voor snelle máár
accurate antwoorden op vragen. Door middel van de chatbot kan je hier als bedrijf aan voldoen. AI
chatbots beschikken namelijk over alle informatie om de klanten direct uitgebreid te kunnen helpen.


Klanten krijgen hierdoor niet meer te maken met lange wachttijden, het doorgestuurd worden van
medewerker naar medewerker of het rekening houden met openingstijden.